Cinnamon buns

Aug 2019

David Green

CDO van Lynk & Co International David Green is Chief Digital Officer bij Lynk & Co. Een functie die op het lijf van deze openlijke ‘techniekfreak’ en digitale innovator lijkt te zijn geschreven. In deze functie kan David zich bij een nieuw merk uitleven op een terrein waar (eindelijk) de autobranche en consumentenelektronica samenvallen. David was onvermoeibaar op zoek naar hoe hij normen in twijfel kon trekken en de wereld anders kon laten aankijken tegen en omgaan met mobiliteit. Hij voelde zich dan ook helemaal thuis bij Lynk & Co. Voordat David begon bij de meest succesvolle start-up ter wereld, was hij bij Volvo Cars verantwoordelijk voor e-commerce, concepten voor urban mobiliteit met connected en zelfrijdende auto's, toekomstige retail en bedrijfsinnovatie. Op zijn cv staan onder meer een gepatenteerde oplossing voor digitale sleutels, de invoering van de service 'In-Car Delivery' en een concept waarbij auto's 'peer-to-peer' werden geshared. Ook zette hij via de strategische samenwerking met Microsoft meerdere projecten op de kaart, zoals de HoloLens Augmented Reality Retail Experience.