Cinnamon buns

Aug 2019

David Green

CDO vid Lynk & Co International David Green är Chief Digital Officer vid Lynk & Co, en roll som i det närmaste skräddarsytts för denne självutnämnde ”tekniknörd” och digitala innovatör. David njuter av eran med möjligheter för nya varumärken där konsumentelektronik- och fordonsvärldarna (äntligen) får mötas. David drivs av en omättlig lust att utmana normerna och förändra världens sätt att se på och använda mobilitet, och hos Lynk & Co har han hittat den perfekta plattformen för detta. Innan David började inom ett av världens mest lovande uppstartsföretag ansvarade han för e-handel, mobilitetskoncept för uppkopplade och självkörande fordon i städerna samt innovation av återförsäljar- och affärsverksamheten inom Volvo Cars. Några exempel på lösningar han varit med om att utveckla är den patenterade digitala nyckeln, införandet av tjänsten ”In-Car Delivery”, ett koncept för bildelning mellan privatpersoner och det strategiska samarbetet med Microsoft som resulterade i ett antal innovativa lösningar, till exempel HoloLens Augmented Reality Retail Experience.